Apkalbos – tai žodžiu perduodama nepatvirtinta informacija. Gandai ir apkalbos buvo populiarūs jau labai senais laikais, o šiandien yra sudarytos tikrai palankios sąlygos tokios informacijos sklidimui… Su apkalbomis tenka susidurti kone visur: iš pradžių mokykloje, o vėliau – ir universitete, ir darbe. Žinoma, niekas nenori tapti apkalbų objektu, tačiau pasistenkite šaltakraujiškai pažvelgti į šią situaciją – žemiau pateikti patarimai padės jums visa tai suvaldyti.
- Pirmiausia turėtumėte pagalvoti apie tai, kad šias apkalbas galėjo išprovokuoti: galbūt netinkamai pasielgėte, bendraudami su kitais žmonėmis buvote per daug atviri, ir t.t. Pasistenkite, kad tai ateityje nepasikartotų, ir galbūt jums nebeteks susidurti su apkalbomis.
- Jei apkalbos nėra labai žalingos, pasistenkite jas ignoruoti. Jei būsite abejingas, apkalbinėti paprasčiau nebus įdomu…
- Nuleiskite tai juokais: jei iš sklindančių gandų tiesiog pasijuoksite, galbūt tai prislopins norą apkalbinėti. Taip pat apkalbas galite hiperbolizuoti: jei jos skambės absurdiškai, skleidžiami gandai atrodys tikrai juokingi.
- Jei žinote, kad kažkas būtent šiuo momentu jus apkalba, tiesiog prieikite ir pasiteiraukite, kokią svarbią informaciją praleidote.
- Jei esate įmonės direktorius ir žinote, kad darbuotojai jus apkalba, tiesiog duokite papildomos veiklos. Niekas neturės pakankamai laiko skleisti gandus.
Atminkite: jei kažkas kalba jums už nugaros, vadinasi, jūs esate priekyje!