„Mercedes‑Benz“ dar kartą įrodo, kad jos elektrifikacijos planai ne silpnėja, o priešingai – įgauna naują pagreitį. Nors kai kur kalbama apie trumpalaikį elektromobilių paklausos atvėsimą, Vokietijos gamintojas renkasi priešingą kryptį ir ruošiasi ilgai kelionei į elektrinę ateitį. Šią kryptį itin aiškiai nubrėžia naujas baterijų tiekimo sandoris.
Bendrovė pasirašė septynerių metų tiekimo sutartį su „LG Energy Solution“ dėl aukštos įtampos baterijų. Susitarimo vertė siekia apie 1,20 mlrd. eurų, o baterijų tiekimas numatytas laikotarpiui nuo 2028 m. kovo iki 2035 m. birželio.
Tai reiškia stabilų baterijų elementų srautą „Mercedes‑Benz“ elektromobiliams, skirtiems Europos ir Šiaurės Amerikos rinkoms. Sandorio mastas rodo, kad įmonė mato aiškią ilgalaikę kryptį, nepaisant trumpalaikių rinkos svyravimų. Toks tiekimo užtikrinimas taip toli į priekį leidžia planuoti modelių plėtrą be rizikos likti be svarbiausios elektrinių automobilių dalies – baterijų. Kitaip tariant, baterijų poreikis čia ne mažėja, o sparčiai auga.
Milžiniškas baterijų mastas
Naujoji sutartis su „LG Energy Solution“ apima aukštos įtampos baterijas, kurios bus montuojamos į būsimus „Mercedes‑Benz“ elektromobilius. Ilgalaikis tiekimo grafikas suteikia gamintojui galimybę užtikrintai planuoti gamybos apimtis ir naujų modelių pristatymo tempą. Tokia sutarties trukmė rinkoje laikoma aiškiu pasitikėjimo abipuse partneryste ženklu.
Šis susitarimas – jau antras stambus šiemetinis „Mercedes‑Benz“ ir „LG Energy Solution“ žingsnis. Anksčiau Korėjos bendrovė buvo įsipareigojusi iki 2035 m. pristatyti 32 gigavatvalandes baterijų „Mercedes‑Benz“, o dar 75 gigavatvalandes – su „Mercedes‑Benz“ susijusiai įmonei iki 2037 m. Sudėjus šiuos skaičius tampa akivaizdu, kad planuojamas tiekimo mastas – milžiniškas.
„Mercedes‑Benz“ modelių puolimas
Didelę baterijų paklausą lemia tai, kad „Mercedes‑Benz“ ruošia plačią naujų produktų bangą. Gamintojas atsitraukia nuo ankstesnių aptakių, pirkėjų šaltokai sutiktų formų, būdingų „EQS“ ir „EQE“ linijoms. Vietoje jų žadami aštresnių linijų, labiau tradicinį prekės ženklo dizainą primenantys elektromobiliai.
Per artimiausius dvejus metus planuojama pristatyti arba atnaujinti penkiolika elektrinių modelių. Tai vadinama didžiausia produktų programa bendrovės istorijoje. Toks mastas reikalauja ne tik didžiulių inžinerinių resursų, bet ir patikimos baterijų tiekimo grandinės, kurią ir padeda užtikrinti pasirašytos sutartys.
Naujos platformos ir aukštos įtampos technologijos

Būsimi „Mercedes‑Benz“ elektromobiliai bus kuriami ant specialiai elektrinėms jėgainėms pritaikytų platformų. Vienas pagrindinių pavyzdžių – naujasis „CLA EV“, kuris naudos 800 voltų „Mercedes Modular Architecture“ (MMA) platformą. Aukštesnė įtampa leis pasiekti greitesnį įkrovimą ir efektyvesnį energijos valdymą.
Jau dabar galima užsisakyti ir „GLC with EQ Technology“, sukurtą ant 800 voltų „MB EA“ platformos. Ši architektūra orientuota į našumą ir efektyvumą, o kartu išryškina gamintojo strategiją turėti skirtingas elektrines bazes skirtingiems segmentams – nuo kompaktiškų modelių iki prabangių visureigių. Visa tai dar labiau paaiškina, kodėl baterijų tiekimas yra toks kritiškai svarbus visai „Mercedes‑Benz“ elektrifikacijos programai.
„LG Energy Solution“ – vienas iš elektrinės eros ramščių
Pasirašydama šią sutartį „LG Energy Solution“ dar labiau įtvirtina save kaip vieną iš svarbiausių baterijų tiekėjų sparčiai įsibėgėjančioje elektrinėje eroje. Bendrovė dirba ne tik su „Mercedes‑Benz“ – ji pasirašo ir kitus didelius kontraktus, atspindinčius globalias ambicijas. Tokiu būdu tiekėja išskaido riziką ir plečia savo įtaką pasaulinėje rinkoje.
Visai neseniai „LG Energy Solution“ sudarė kelių milijardų eurų vertės sutartį su „Tesla“ dėl ličio geležies fosfato baterijų, skirtų energijos saugykloms. Be to, kompanija kuria pažangius ličio-mangano turtingus elementus „General Motors“ elektriniams pikapams ir visureigiams, kurie rinką turėtų pasiekti nuo 2028 m.
Tokie sandoriai rodo, kad tiek automobilių gamintojai, tiek baterijų tiekėjai jau dirba pagal scenarijų, kuriame elektra tampa dominuojančia jėga automobilių pramonėje.