Tipiškiausia žieminio variklio „streiko“ situacija atrodo taip: starteris vos suka alkūninį veleną, o variklis net nebandydamas „atgyti“.
Galimų veiksmų variantų yra ne vienas – nuo techninės pagalbos iškvietimo iki automobilio nutempimo traliuku, tačiau dažnas vairuotojas pirmiausia pabando padėti sau pats. Juolab kad sėkmės tikimybė tikrai yra.
Vairuotojo klaidos
Nepavykęs užvedimas nebūtinai reiškia gedimą – net ir tvarkingas variklis gali neužsivesti, jei vairuotojas elgiasi neteisingai. Tai ypač aktualu didesnę ridą turintiems automobiliams.
- Prieš pirmą bandymą įsitikinkite, kad visi salono prietaisai ir jungikliai yra išjungti.
- Jei konstrukcija leidžia, nelaikykite nuspaustos stabdžio pedalo.
- Įjungę degimą neskubėkite iš karto sukti raktelio ar spausti mygtuko „Start“ – palaukite kelias sekundes, kol siurblys sukurs slėgį, o dyzeliuose – kol kaitinimo žvakės pašildys cilindrus.
- Variklį užvedinėkite nuspaudę sankabos pedalą ir išjungę pavarą.
- Starterio nelaikykite įjungto ilgiau kaip 5 sekundes. Jei nepavyko – pakartokite bandymą po maždaug 10 sekundžių pertraukos.
Akumuliatorius
Dažniausia žieminio neužsivedimo priežastis – akumuliatorius. Šaltyje jo talpa ir srovės atidavimas pastebimai sumažėja, o žiemą akumuliatorius neretai būna ir taip pusiau išsikrovęs.
Pagrindinis simptomas – silpnas starterio sukimasis, net jei viską darote teisingai. Jei akumuliatorius tiesiog išsikrovęs, prijunkite jį prie įkroviklio bent pusei valandos. Kitas būdas – „užkurti nuo laidų“ pasinaudojant kito automobilio pagalba arba bandyti užvesti tempiant, tačiau tai reikalauja įgūdžių ir atsargumo.
Kartais akumuliatorius nuvilia todėl, kad tiesiog baigėsi jo resursas. Tačiau prieš skubant pirkti naują, verta atlikti profesionalią diagnostiką. Būna ir paprastesnių atvejų – oksiduotos akumuliatoriaus gnybtų jungtys. Jas pakanka nuvalyti, ir problema išnyksta.
Uždegimo sistema
Benzininių variklių žiemą dažnai kliuviniu tampa uždegimo žvakės – jos gali būti užterštos, sudilusios arba su pažeistu izoliatoriumi. Jei pakeisti jų iš karto nėra galimybės, belieka laukti atšilimo arba gabenti automobilį į servisą.
Kartais padeda net nedidelis temperatūros pakilimas, tačiau tokios žvakės vis tiek turėtų būti pakeistos. Dyzeliniuose varikliuose situacija panaši: jei dalis kaitinimo žvakių neveikia, variklis per didelį šaltį praktiškai neužsives.
Degalų tiekimo sistema
Užsikimšę purkštukai apsunkina įpurškimo (benzininio ar dyzelinio) variklio užvedimą. Šios problemos vietoje išspręsti nepavyks – reikalingas profesionalus purkštukų plovimas specialiame stende.
Laikinas „sprendimas“ – laukti atšilimo, kai varikliui bus lengviau užsivesti dėl mažesnio klampumo ir geresnio degalų išpurškimo. Vis dėlto šiuo atveju būtinas vizitas į servisą.
Ledas ir parafinas degalų sistemoje
Nors ši problema šiais laikais pasitaiko rečiau, kartais degalų sistemoje susidaro ledo kamštis, o dyzeliniuose varikliuose – parafino kamštis. Tokiu atveju padeda automobilio atšildymas garaže, plovykloje ar kitoje šiltesnėje patalpoje.
Kitas variantas – surasti vietą, kurioje susidarė kamštis, ir jį pašalinti. Pavyzdžiui, užšalusį degalų vamzdelį galima labai atsargiai pašildyti karšto oro srove (fenu), o parafinu užsikimšusį dyzelinio kuro filtrą – pakeisti nauju.
Po atšildymo į baką rekomenduojama įpilti specialaus preparato, kuris pašalina drėgmę iš degalų sistemos. Dyzeliniams varikliams ši problema ypač aktuali: jei bake liko vasarinio dyzelino, jis šaltyje tirštėja ir trukdo užvedimui. Antigelio verta pilti tik tada, kai parafinai dar nėra sukietėję – tai labiau profilaktinė, o ne „gydomoji“ priemonė.
Pasiruoškite žiemai iš anksto
Jeigu automobilis jau nebe naujas, jį būtina iš anksto paruošti žiemai. Reikėtų sutvarkyti visas pagrindines sistemas, nuo kurių priklauso patikimas užvedimas, eismas ir saugumas.
Tai, kas vasarą atrodo kaip smulkmena, žiemą gali tapti rimta problema. Dėl to daugelyje autoservisų siūloma kompleksinė automobilio paruošimo žiemai paslauga – ja verta pasinaudoti, kad šaltą rytą automobilis neužkluptų netikėtais „kaprizais“.