Užsidegė „Check Engine“ lemputė? Ekspertai atskleidė, kada rizikuojate užmušti variklį

Rita Kaminskienė
3 min. skaitymo

Geltona variklio piktograma prietaisų skydelyje, vadinama „check engine“, daugeliui vairuotojų kelia nerimą. Ji dažnai siejama su rimtu gedimu, todėl žmonės instinktyviai ruošiasi kelionei į autoservisą. Vis dėlto ne visada ši lemputė reiškia didelę problemą.

Kartais „check engine“ užsidega dėl smulkių, vienkartinių sutrikimų, pavyzdžiui, netikslaus jutiklio signalo. Tokiu atveju klaida gali būti laikina ir išnykti po sistemos atnaujinimo. Dėl to kai kurie vairuotojai pirmiausia pabando ją panaikinti patys.

Savarankiškas lemputės išjungimas gali būti naudingas kaip pirmas žingsnis, jei nėra jokių aiškių variklio darbo sutrikimų. Vis dėlto toks veiksmas turėtų būti atliekamas tik tada, kai vairuotojas įsitikinęs, kad priežastis nereikšminga arba jau pašalinta. Jei lemputė vėl užsidega, delsti nebeverta.

Ar „check engine“ galima išjungti pačiam?

„Check engine“ kartais užsidega ir tada, kai variklis veikia įprastai, o jokių akivaizdžių simptomų nėra. Tokios situacijos dažniausiai susijusios su pavieniu, klaidingu automobilio elektronikos užfiksuotu nuokrypiu. Tokiu atveju logiškas pirmas žingsnis gali būti bandymas ištrinti klaidos kodą.

Jei klaida buvo vienkartinė, jos išvalymas dažnai būna pakankamas, ir lemputė daugiau nebeužsidega. Tačiau gana dažnai po kurio laiko ji vėl pasirodo – tai jau rodo pasikartojantį sutrikimą. Tokiu atveju vien savarankiškas išjungimas nepadės, būtina išsami diagnostika autoservise.

Kaip išjungti „check engine“ be kompiuterio?

Variklio patikros įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje

Jeigu vairuotojas tikrai žino, kad problema jau išspręsta arba buvo visiškai nereikšminga, galima pabandyti senesnį, paprastesnį metodą. Tam trumpam atjungiama neigiama akumuliatoriaus gnybto jungtis maždaug pusvalandžiui. Per tą laiką automobilio valdymo sistema persikrauna ir gali ištrinti užfiksuotą klaidą.

Šis būdas dažniausiai pasiteisina tik senesniuose automobiliuose, kurių elektronika yra paprastesnė. Naujesniuose modeliuose klaidos dažnai išlieka valdymo bloko atmintyje, todėl jų pašalinimui reikalingas prisijungimas prie automobilio diagnostinės jungties. Tokiu atveju lemputė gesinama per valdymo bloką, o ne vien tik atjungus maitinimą.

Kaip sužinoti, dėl ko užsidegė lemputė?

Tiksliai nustatyti priežastį padeda diagnostinė jungtis ir speciali programėlė telefone arba profesionali diagnostikos įranga. Prisijungus prie automobilio sistemos nuskaityti klaidų kodai iššifruojami, kad būtų aišku, kuri sistema fiksavo sutrikimą ir kokio pobūdžio jis yra. Tai padeda įvertinti, ar problema rimta, ar tai tik atsitiktinis nuokrypis.

Jei po klaidų ištrynimo „check engine“ vėl užsidega, klaidų kodų nuskaitymas tampa ypač svarbus. Tokiu atveju vairuotojas jau žino, kurioje vietoje ieškoti gedimo, ir gali tiksliau planuoti remontą. Taip išvengiama spėliojimų ir sumažėja rizika ignoruoti realų, rimtesnį gedimą.

Dalintis šiuo straipsniu
Mane labiausiai domina pasaulis ir visi jame vykstantys įvykiai. Savo straipsniais stengiuosi kiek įmanoma daugiau informuoti visuomenę ir supažindinti skaitytojus su įvairiais šios žemės kampeliais. Mėgstu keliauti, tad mano, kaip redaktorės skiltyje rasite įvairių šalių naujienų.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *