Matematinės mįslės lavina loginį mąstymą, kūrybiškumą ir gebėjimą pastebėti dėsningumus. Kartais net paprasti, pradinėse klasėse mokomi veiksmai gali pasirodyti sudėtingi. Vis dėlto jie tampa gerokai lengvesni, jei nuosekliai laikomės veiksmų atlikimo tvarkos. Ar pasiruošęs (-usi) matematikos iššūkiui?
Kaip išspręsti šią matematinę mįslę? Veiksmų tvarka – labai svarbi
Mokykloje dažnai nutikdavo taip, kad sprendžiant tą pačią matematinę užduotį mokiniai gaudavo skirtingus atsakymus. Taip nutikdavo todėl, kad ne visi taikė taisyklingą veiksmų atlikimo tvarką, kuri yra vienas iš pagrindinių matematikos pagrindų. Labai padeda ir tai, kai uždavinį „išskaidome“ į mažesnius žingsnius ir ramiai, nuosekliai atliekame kiekvieną veiksmą.
Visada turime prisiminti, kad pirmumas teikiamas laipsniavimui. Pirmiausia atliekame veiksmus, esančius skliausteliuose. Tik po to vadovaujamės taisykle: pirmiausia daugyba ir dalyba, o tik paskui sudėtis ir atimtis.
Kokias klaidas dažniausiai darome spręsdami tokias matematinės mįsles? Be abejo, pagrindinė klaida – nesilaikyti veiksmų tvarkos. Kai kurie mano, kad pirmiau visada atliekama daugyba, o paskui dalyba, arba atvirkščiai. Tačiau taisyklė skamba taip: „Daugybą ir dalybą atliekame tokia tvarka, kokia jie parašyti veiksmų eilutėje – iš kairės į dešinę“.
Kita dažna klaida – skliaustelių ignoravimas arba, priešingai, per ankstyvas jų sprendimas. Prisiminkime, kad skliausteliuose esantys veiksmai turi pirmumą, tačiau visų pirma atliekame laipsniavimą.
Matematinės mįslės sprendimas žingsnis po žingsnio
Krokas 1. Laipsniavimas
4 × 4 = 16
Krokas 2. Veiksmai skliausteliuose
3 + 16 = 19
Krokas 3. Daugyba ir dalyba (iš kairės į dešinę)
Pirmiausia daugyba:
2 × 19 = 38
Turime veiksmą: 6 + 38 : 2 – 5
Dabar dalyba:
38 : 2 = 19
Turime veiksmą: 6 + 19 – 5
Krokas 4. Sudėtis ir atimtis (iš kairės į dešinę)
Pirmiausia sudėtis:
6 + 19 = 25
Tada atimtis:
25 – 5 = 20
Teisingas atsakymas – 20.